23 Mart 2017 Perşembe

Özgür Cebeci: "Ölümsüz Cümleler ve Yaşamak İçin Okumak"



ÖLÜMSÜZ CÜMLELER ve YAŞAMAK İÇİN OKUMAK

ÖZGÜR CEBECİ

            Yazarının, okumaya başlayıp, 5 günde bitiremeyene ücretini iade ediyorum dediği, polisiye romanı "Ölümsüz Cümleler"i 4 günün içerisinde, 5 saatlik bir okumayla bitirdim.

            Benim gibi sanattan bihaber bir okurun yapabileceği eleştiri ne olur diye düşündüm.

            Yavaş okuyan birisi olarak, 336 sayfalık romanı beş saatte bitiriyorsam, o roman akıcı ve güzel bir romandır.

            Polat Onat demenin, her daim şiir demek olduğunu gösteren bir yapıt.

            1.İtiraf:

            Şiirle ilgilenmeyi, okumayı hiç bir dönem sev(-e)medim. Bu nedenle romanın, şiirler bölümlerini çoğunda çok hızlı, pek azından ise okumadan geçtim.

            Belki de bu nedenle özde çok şey kaçırdım.

            2.İtiraf:

            Katilin insani iç dünyası olan "Kader Muhafızı"nın her bir pasajı, düşündüren ve ne yalan söyleyeyim, katile biraz da sempatiyle bakmama sebep olan cümlelerle dolu.

            Bu nedenledir ki; tamamına 5 saat ayırdığım bu kitabın, ileriki tarihlerde okunması gereken sıradaki diğer kitaplarım bittiğinde, Ölümsüz Cümleler'deki "Kader Muhafızı"nın günlüğünün her bir bölümüne, dakikalar ayıracağım gibi durmakta.

            Roman bittiğinde ben anladım ki: Yaşamak için okumak ve okuyana, sanata, entellektüele değer vermek gerekir... Aksi halde öldürülmek ne kolay şey anne...

            Sonuç, kalemine ve emeğine sağlık Polat Onat.

Özgür Cebeci

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder