27 Mart 2017 Pazartesi

Ahmet Küçükbaş: "Ben Hayatımda 'Ölümsüz Cümleler' Gibi Bir Polisiye Okumadım."


Yazar Ahmet Küçükbaş 

"ÖLÜMSÜZ CÜMLELER"i değerlendirdi:

“Ben hayatımda böyle bir polisiye okumadım.”


Polat Onat şiirden romana edebiyatın değişik alanlarında eser veren genç bir sanatçı. Bundan önce “Kıyamete Son 99 Gün” romanını okudum. Bu romana bilim kurgu da denebilir, fantezi de denebilir. Ama bu roman bu iki kalıba da tam oturmuyor. Farklı…

Farklı olmak yazarın kendi bilinçli tercihi…

Polat Onat: “Herkesin yaptığı şeylerin en iyisini yapmaktansa, hiç kimsenin denemediği şeylerin en kötüsünü yapmak daha ilgi çekici ve gerekli gibi geliyor bana.” diyor.

“Ölümsüz Cümleler” kitabından daha basılmadan haberimiz oldu. Yazarın “İhtiyarın Vefatı” hariç diğer kitaplarını okuduğumuz için, yazarın polisiye romanında da bizi şaşırtacağını biliyorduk. Nitekim bir polisiye tutkunu olarak Sherlock Holmes, Agatha Christie başta olmak üzere sayısız polisiye kitap okumuş, film ve dizilerini izlemiş, izlemeye devam eden bir kişi olarak, Ölümsüz Cümleler okuduğumuz hiçbir polisiye romana ve izlediğimiz hiçbirine filme benzemiyor.
 

Olay örgüsü oldukça yalın, üslup oldukça sade… Önce roman kahramanlarının isimleri yok. Herkes herkese işi, mesleği veya sosyal durumu ile hitap ediyor.

Dikkatimizi çeken ikinci şey ise roman kahramanları uzun uzun tasvir edilmemiş, çoğu tanıdığımız ünlü, azı tanımadığımız, film artistlerine benzetilmiş. Dedektif Bey: Columbo dizisinden tanıdığımız Peter Falk’a buruşuk pardösüsüne varana kadar benziyor. Memur Bey’in duygusal yakınlık duyduğu garson kız Winona Ryder’e benziyor. Böylece diğer karakterlerle Meryl Streep, Julia Roberts, Cristopher Lee, Brat Pitt, Morgan Freeman, Robert De Niro gibi ünlüler romanda rol alıyor.

Her bölümün sonunda bir şiir ve kendine “Kader Muhafızı” diyen psikiyatrik arızalı bir kişinin günlüğünden bir bölüm bulunuyor. Bu bölümler çok inandırıcı. Gerçekten sorunlu, takıntılı bir zihinden çıktığına inandırıyor. Romanın polisiye bölümleri ne kadar sade ve yalınsa bu bölümler o kadar karmaşık, felsefi, takıntılı.

Sonuç olarak şunu söyleyebilirim: “Ben hayatımda böyle bir polisiye okumadım.”




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder