8 Kasım 2014 Cumartesi

Okurun Sevmediği Kitabı Yarıda Bırakma Hakkı Var Mıdır?




Okurun Sevmediği Kitabı 
Yarıda Bırakma Hakkı Var Mıdır?


            Böylesi bir sorunun, sadece sürükleyici kitapların okunmaya değer olduğu gibi  savunulması zor bir varsayımdan hareketle ortaya atıldığını savlamak zor olmasa bile, okur elbette sevmediği kitabın tamamını okumamakta özgürdür, ancak tamamını okumadığı bir kitabı sevip sevmeyeceğini kesin olarak bilemeyeceği için, yarım bıraktığı o kitap hakkında okurun net görüş bildirmesi de yanlış olur, çünkü kimi kitaplardaki kurgusal yapının giriftliği nedeniyle, eserin sonlarında yazarın bilinçli olarak geç sunduğu kimi değişik şaşırtmacalı bilgilerle kitabın tamamı aniden bambaşka bir yörüngeye oturup, derin anlamsal değişim ve başkalaşımları barındırarak okuruna ani şoklar yaşatabilir, yani kısacası kitapları, sanki tadılması gereken bir yiyecekmiş gibi değerlendiremeyiz, birkaç lokma yemek suretiyle tabaktaki yemeğin tamamı hakkında kesin kanaat sahibi olabiliriz, fakat birkaç sayfasını okumakla bir kitabın estetik ve sanatsal değeri hakkında kesin kanaate sahip olamayız, hatta belki iddialı bir söylem olacak ama üç yüz sayfalık bir kitabın iki yüz doksan beş sayfasını okusak, sadece son beş sayfasını okumasak bile o eser hakkında kesinleşmiş yorumlarımızı bildirmemizin yeterince doğru olmadığı kanaatindeyim.

Yüz Kelime Tek Cümle-13
POLAT ONAT

2 yorum:

  1. Eskiden ben de sizin gibi düşünüyordum. Bir cümle olsa dahi bana katacak bir şeyi vardır diye bitiriyordum kitapları. Sonra bundan var geçtim, evet bir cümle olabilir. Ama onu okumaya uğraşarak geçirdiğim saatlerde kaybettiğim kaç cümle var acaba sorusu belirdi kafamda çünkü. Vakit kısa, okunacak çok kitap var, eğer beni içine çekmiyorsa benim için bitiyor . Tabi kitapla ilgili tek yorumum ben okurken sıkıldım olabilir bu durumda, başka bir şey diyecek halim yok:-)

    YanıtlaSil
  2. bence yoktur başlandıysa bitmelidir. En azında yazana saygıdan:)) takipteyim bende bloğuma beklerim sevgiler..

    YanıtlaSil