İlkay Coşkun
Acaba Polat Onat'ın Kitabın Önsöz Kısmına Katkı Ya Da Müdahalesi Oldu
Mu?
“İntihar Etmiş Bir Taşra Berberinin Şiir Kitabı ve Önsözü”nün
başında yer alan “Kendimi şiirin o dipsiz uçurumunda yapayalnız hissettiğimi
belirtmek isterim.” cümlesi ilk elde, Âdem Yoksun adlı şairin ruh halinin
vurucu bir özeti olmuş.
“Politik şiirin denklemini, dağarcığındaki kof imgelerle
kurtarabileceğini sanan zavallılara söyleyecek sözüm yok.” “Bırakın bazıları
kumda oynamaya devam etsinler.” gibi tespitler, şairin bakış açısını ve
yönelişini çok güzel betimlemiş.
“Yenilmek. Şiirin o zümrüt damarının ince kıpırtısı.” tabiri
ile derinliği, yoğunlaşmayı ve bütünselliği çok güzel betimlemiş Âdem Bey.
“Mamafih dolaşımda olan şiirlere şöyle açıp bir bakın.
Kandırılmış ufkun yoğun karartısını yeterince idealize etmekten uzak
olacaksınız.” ifadesi epeyce derinlik içeriyor.
“Biz şairler, en büyük düşmanımızın okurlarımız olduğunu hep söylemez miyiz zaten.” cümlesi, okurluğun aforizmik boyutunu imliyor.
“Bazı şiirlerimde var ki, onları kesinlikle kimseye okutmaya
niyetim yok, kendime bile. Çünkü günümüz beşeriyetinin hassasiyet ve algı
motivasyonu buna hazır değil, yeterli olgunluğa ulaşması ise yaklaşık bir asrı
bulur diye tahmin ediyorum.” ifadesi oldukça iddialı doğrusu.
“ ‘Kalan’ şiirimi tam sekiz tane farklı dergiye, ayrı ayrı
ikişer ay arayla gönderdiğim halde hiçbir dergiden yanıt alamadım.” diyor şair.
Âdem Yoksun Bey’in yanıt alamama sıkıntısı, dergi editörlerin zamansızlık
dertlerinin olması, şiire ve şaire yapılanlar, hep gündemde olacak mevzular.
Ayrıca 'Kalan' şiirindeki ses ve şiir kurgusu çok güzel bence.
Bunun gibi daha birçok bölüm dikkatimi çekti Âdem Yoksun’un bu ilginç kitabında.
Kitabın, Önsöz bölümünü okurken on sayfa sonra okuma
akıcılığı doludizgin artıyor. Bölüm bölüm anılar, şiir ve şaire yapılan, tespitler,
şairin serzenişleri, hayalleri, keyifle okutuyor kitabı.
Ufakta bir eleştirim olacak kitap hakkında, “Önsöz” kısmı
115 sayfadan oluşmakta. Hiç paragraf kullanılmamış, ara ara kitap sayfalarında
boşluklar bırakılabilirdi. Buralar da okuyucuyu dinlendirirdi. Okuyucunun “Kitapta
nerede kaldım?” bölümleri olurdu. Ayracın konduğu sayfalarda bir işaret işlevi
görürdü okuyucu açısından.
'İntihar Etmiş Bir Taşra Berberinin Şiir Kitabı ve Önsözü' adlı
yapıtı eşimle birlikte okudum, doğrusu şöyle bir düşünce belirdi
bizde: “Acaba Polat Onat’ın kitabın ‘Önsöz’ kısmına bir cümle de olsa katkısı veya
müdahalesi oldu mu?”
Merhum Âdem Yoksun’un sakladığı diğer şiirlerini, şiirlerinin
yayınladığı yerel gazete kupürlerini de merak ediyorum. Arşivdeki gazetelere ulaşmak
çok zor olmasa gerek.
Ama belki bilinmezlikler ve gizem daha iyidir okuyucu
açısından.
Bunu asla bilemeyiz.
İlkay Coşkun
28.12.2012 / Sivas
▄████▄░▄███▄░░▄██░▄████▄
YanıtlaSil▀▀░▄██░██░██░████░▀▀░▄█▀
░▄██▀░░██░██░░░██░▄▄░▀██
██████░▀███▀░░░██░▀████▀
☆.¸¸.•´☆.¸¸.•´☆.¸¸.•´☆.¸¸.•´☆.¸¸.•´☆.¸¸.•´
⋱★⋰⋱★⋰⋱★⋰⋱★⋰⋱★⋰⋱★⋰⋱★⋰⋱★⋰⋱★⋰⋱★
░░░░░░█░█ █▀█ █▀█ █▀█ █░█░░░░░
░░░░░░█▀█ █▀█ █▀▀ █▀▀ ▀█▀░░░░░
░░░░░░▀░▀ ▀░▀ ▀░░ ▀░░ ░▀░░░░░░
█▄░█ █▀▀ █░█░█░░█░█ █▀▀ █▀█ █▀█
█░██ █▀▀ █░█░█░░▀█▀ █▀▀ █▀█ ██▀
▀░░▀ ▀▀▀ ░▀▀▀░░░░▀░ ▀▀▀ ▀░▀ ▀░▀
⋱★⋰⋱★⋰⋱★⋰⋱★⋰⋱★⋰⋱★⋰⋱★⋰⋱★⋰⋱★⋰⋱
★MaRiBeL★